STÖRST
BREDAST
OBEROENDE
NYTT NUMMER UTE NU!
Link to Facebook Link to Instagram
Senaste omslaget av MC-folket

Offroad prototyp Touratech R 1250 GS RR

Touratech R 1250 GS RR. Bild: Touratech.

Extremt mångsidig och riktigt bra i alla discipliner – med detta framgångsrecept har den nuvarande generationen av Boxer-GS dominerat toppklassen av touring enduros i över 40 år. Med den radikala prototypen R 1250 GS RR visar Touratech terrängpotentialen hos BMWs nuvarande boxer GS. 

Touratech Suspension Team och utvecklarna på Touratech lockades av att förvandla generalisten till en specialist och att utnyttja den maximala terrängpotentialen hos nuvarande GS. Resultatet blev den spektakulära Touratech R 1250 GS RR.

Enligt Touratech utgör ett 21-tums framhjul hjärtat av denna radikala terrängomvandling, och när det kommer till upphängnings-element förlitar sig Touratech på den senaste generationens elektroniska komponenter från Touratech Suspension Plug & Travel EVO-serien i den extra långa versionen för R 1250 GS RR. Dessa specialdämpare finns tillgängliga för BMW R 1250 GS Adventure eller R 1250 GS med sportfjädring i samma konfiguration på begäran för slutkunder. 

Många andra delar från det omfattande Touratech-produktsortimentet rundar av terrängprototypen. De justerbara växel- och fotbromsspakarna möjliggör perfekt anpassning till den stående körstilen. Fällbara spakar för frambromsen och kopplingen minimerar risken för brott, och styrets beslag får ett stabilt skydd av de höghållfasta aluminiumfästena på Defensa-skydden. Och, för att uppnå minsta möjliga totala bredd för smala passager är prototypen utrustad med Touratechs aluminiumskydd för ventilkåpan och undersidan skyddas från skador av motorskyddet ”Rally”.

Touratech R 1250 GS RR kommer att förbli en engångsföreteelse som kommer att användas vid utvalda evenemang. Erfarenheterna kommer dock att gynna Touratech-kunder i form av de semi-aktiva upphängnings-elementen i Touratech Suspension Plug & Travel EVO-sortimentet och många andra tillgängliga produkter.