Den amerikanska tillverkarens modeller av SR/F och SR/S kommer med förbättringar av båda plattformarna inför nästa år.
När Zero DSR/X gjorde entré med ett terränggående chassi drev äventyraren även fram tillverkarens teknologi. Ett nytt ZF 17,3 kWh kraftpaket passar nu till den beprövade ZF 75-10-motor. Och, till 2023 kommer både SR/F och SR/S att utrustas med ett batteri med stor kapacitet.
Den elektriska drivlinan tar DSR/X upp till 290 kilometer i staden, 137 på motorvägen och 185 blandad körning. Överraskande nog förbättrar SR/F och SR/S dessa siffror med en stadsräckvidd på 300 kilometer, 150 på motorväg och 200 blandad körning. De två sportigare alternativen ger 110 hästkrafter och 190 newtonmeter i vridmoment, jämfört med DSR/X vilken gynnar vridmoment, med 225 newtonmeter vid 100 hästkrafter.
Precis som äventyrscykeln innehåller SR/F och SR/S tillbehörskatalog Zero’s 6 kW snabbladdare. Alla tre modellerna återfår 95-procentig batterikapacitet med 10 timmars nivå 1-laddning, två timmars nivå 2-laddning och en timmes 6 kW snabbladdning. Tyvärr kommer Zero inte att erbjuda den valfria 20,9 kWh Power Tank på SR/S och inte heller SR/F, vilket ökar räckvidden i stad till 354 kilometer på DSR/X.
SR/F kommer att ha en svart och guldfärgad färg och SR/S kommer med en asfaltgrå och blå-grön färgskala.