STÖRST
BREDAST
OBEROENDE
NYTT NUMMER UTE NU!
Link to Facebook Link to Instagram
Senaste omslaget av MC-folket

Beta uppdaterar sina RR endurohojar

Beta enduromaskin RR. Bild: Beta.

Den italienska tillverkaren Beta är känd för sina offroad-hojar, trial, enduro och motocross. I mitten på 2000-talet gjorde stora förändringar med flera modeller i sortimentet och möjlighet att fokusera på den utländska marknader, delvis som ett resultat av de viktiga samarbetsrelationerna med KTM och Suzuki. 2004 kom Beta in på enduromarknaden med 4-taktsmotorer från KTM.  

Men medan 250 och 300 två-takts har haft en enorm framgång, har Betas fyrtaktsserie alltid hamnat i skuggan. Det fram tills att Steve Holcombe tog steget upp till 350 fyrtakt och direkt tog världsmästartiteln i Enduro GP 2020.

För modellåret 2022 fortsätter Beta att förbättra sina endurohojar. Lagliga för att köra på väg. Efter en omfattande översyn för 2020-serien får Betas RR Enduro-modellprogram betydande förändringar, bland annat en helt ny tvåtaktsmotor, uppgraderade ECU på fyrtaktsmodellerna, plus ny fjädring och kopplingar.

Betas 2022 dual sport finns tillgängliga i fyra olika motorstorlekar, 350, 390, 430 och 500. Om vi tittar på minstingen 350 så har den en lättare mer övergripande känsla och en mer frivarvig motor. 390 ger många av egenskaperna hos 350 men med extra vridmoment. Nästa, 430, är närmast en MX -modell, men har mer kraft att leverera offroad. Den mest sålda 500 -modellen är ”klarar-allt-modellen” och kommer med ett brett utbud av kontrollerbar kraft.

Här kan du läsa mer: www.betascandinavia.se